Kitajske goji jagode so vse bolj priljubljene tudi pri zahodnjakih, ki šele spoznavamo njihove zdravilne učinkovine.

Čudežni sadež: goji jagode 1 od 1

Goji jagode so bogate z antioksidanti

Kakšen sadež so goji jagode?

Goji jagode so najbolj popularizirano ime sadeža, ki je sicer poznan tudi pod nenavadnimi imeni kot sta volčje jagode in zakonsko vino. Sadeži, ki rastejo na drevesu, spadajo v družino razhudnikovk, kjer se nahajajo tudi tobak, krompir in paradižnik.

Goji jagode sicer rastejo predvsem na Kitajskem, v Tibetu, Indiji, uspevajo pa tudi v Veliki Britaniji. Na tržišču najpogosteje najdemo tibetanske in himalajske goji jagode, katere prodajajo posušene in zapakirane. Že dolgo jih uporabljajo v tradicionalni kitajski medicini, kjer verjamejo, da goji jagode krepijo imunski sistem, čistijo jetra in ledvica ter izboljšujejo prekrvavitev.

Goji jagode so bogate z vitamini

Rdeči sadeži vsebujejo kar nekaj zdravju koristnih snovi, zaradi katerih jih številni zdravniki in nutricionisti opisujejo kot prave vitaminske bombe. V navadnih trgovinah goji jagod sicer še ne prodajajo, zato pa so na voljo v specializiranih trgovinah z zdravo prehrano in prehranskimi dodatki. Goji jagode vsebujejo antioksidante, borce zoper boleznijo, ter amino kisline, ki so glavni gradniki beljakovin v telesu.

Goji jagode naj bi vsebovale kar desetkrat več antioksidantov kot grozdje, ter so zato odlična rešitev pri ohranjanju mladostnega videza. Poleg tega goji jagode vsebujejo celo več vitamina C kot pomaranče, vitamine B, vitamin E, ter zdrave maščobne kisline. Vsebujejo tudi veliko beta kerotena, ki zmanjšuje možnost za srčne bolezni, artritis in rakava obolenja.

So goji jagode res tako čudežne?

Čeprav nekateri goji jagode promovirajo kot čudež narave, pa je dejstvo, da so sicer res bogate z vitamini in ne morejo škoditi, vendar do sedaj obstaja premalo študij, ki bi potrdile, da bi bile goji jagode res toliko bolj učinkovite od preostalih sadežev. Pomanjkljivost je tudi to, da jih ni možno kupiti vsepovsod, ter da so dokaj drage, saj boste za približno 300 gramsko pakiranje odšteli najmanj 10 eurov.

Priljubljenost sadežev pa so začeli izkoriščati predvsem v ZDA, kjer promovirajo tudi t.i. naravni sok goji jagod, ki pa v resnici vsebuje precej konzervansov ter barvil, zaradi katerih goji jagode izgubijo svoje prvinske, naravne sestavine.

Kljub vsemu pa so študije potrdile, da ta sadež resnično vsebuje skoraj največ vitamina C, takoj za posebno vrsto avstralske slive ter južnoameriškim sadežem camu-camu. Kar nekaj koristnih učinkov ima tudi korenina drevesa goji jagod, ki znižuje holesterol in ima antibakterijske učinke. Prednost pa je tudi ta, da sadike lahko kupiš tudi pri nas in si jih tako omisliš kar doma.

Kako uživati goji jagode?

Dnevno zadostuje, če zaužiješ vsaj 10 gramov goji jagod, ki jih lahko pripraviš na različne načine. Po okusu so sicer podobne rozinam, vendar so še nekoliko bolj trpkega okusa.

Ženska.si ti predlaga, da eksperimentiraš in jih poizkusiš z navadnim jogurtom, z mlekom, kot dodatek jutranji skodelici kosmičev, lahko pa z njimi napolniš muffine in se tako posladkaš na bolj zdrav način. Goji jagode zaužij surove ali kuhane, odlične pa so tudi kot ena od sestavin zelenjavno-sadnega domačega šejka. Če si želiš nekaj drugačnega, pa jih dodaj v juho, kakor jih zaužijejo na Kitajskem.

Spremljajte naše objave na Facebooku.

Preberite si še

Komentarji